Renewi is een van de grote spelers in Europa op het gebied van afvalverwerking en recycling. Het bedrijf ontstond in 2017 na een fusie tussen Shanks Group en Van Gansewinkel Groep. De organisatie telt ondertussen 8000 medewerkers die vanuit 198 vestigingen werken verspreid over negen landen in Europa en Noord-Amerika. Renewi zamelt afval in en recycelt het weer tot bruikbare materialen, zoals gerecycled papier, metaal, kunststof, glas, hout, bouwstoffen, compost en energie en draagt zo concreet bij aan een circulaire economie (een hot topic in tijden van verduurzaming). Aangezien iedereen met afval te maken heeft, kent het bedrijf een gevarieerd aanbod van particulier en zakelijk klantcontact.
In deze podcast interviewt presentator Roelof Hemmen Programme Director Customer Care Edward van Wingerden over het bijzondere verhaal achter Renewi en zijn missie om de klantcontactstrategie van Renewi beter en toekomstbestendig te maken. Ben jij benieuwd voor welke klantcontactuitdagingen Edward en Renewi staan als een van de grootste afvalverwerkers in Europa? Luister dan naar deze nieuwe aflevering van het Klantcontact Café!”
Beluister hier de podcast!
Over Edward van Wingerden
“Edward heeft bijna 15 jaar ervaring op het gebied van klantcontact en innovatie binnen het Nederlandse bedrijfsleven. In deze rol leidt hij de richting en uitvoering van toekomstvisies waarbij nieuwe technologieën optimaal worden gecombineerd met menselijke meerwaarde. Als Director Customer Care bij Renewi is Edward verantwoordelijk voor klantprogramma’s die Nederland en België bestrijken, met als doel de klantervaring te verbeteren.”
Over het Klantcontact Café
Het Klantcontact Café is een inspirerend media platform voor klantcontactprofessionals uit Nederland en België. Presentator Roelof Hemmen interviewt hierin interessante gasten uit de klantcontactsector met spraakmakende onderwerpen en actualiteiten.
Over Inspire, de organisator
Inspire is een gespecialiseerd uitzendbureau en (offshore) outsourcing specialist voor de office & klantcontactsector. Wij helpen organisaties met hun capaciteits- en prestatievraagstukken binnen hun klantcontactomgeving (van front- tot backoffice tot helpdesk) en het optimaliseren van klantcontactprocessen. De dienstverlening loopt uiteen van recruitment, uitzenden en opleiden van klantcontactpersoneel tot aan (offshore) outsourcing.