(Podcast) DHL Parcel en de toekomst van klantcontact: meer of minder robots? Waar zit de ‘human touch’?

Pakketjes bezorgen op de maan? Het klinkt als een absurd sciencefictionscenario. Toch is dit het ultieme doel van DHL Parcel. Deze ambitie zegt veel over het bedrijf, dat voortdurend bezig is met het implementeren van slimmere en efficiëntere methoden voor klantcontactprocessen, ondersteund door geavanceerde technologie. Zal DHL Parcel in de toekomst uitsluitend vertrouwen op robots voor klantinteractie, of blijft menselijk handelen een gewenst en essentieel aspect? Hoe zal het vervoer van pakketten er in de toekomst uitzien? Antwoorden op deze vragen (en nog veel meer!) hoor je deze nieuwe aflevering van het Klantcontact Café. Presentator Roelof Hemmen gaat in gesprek met Natasja Wientjes, Senior Director Customer Service bij DHL Parcel Benelux.

Over Natasja Wientjes
“Natasja heeft een achtergrond in IT en Biochemie. De kennis en vaardigheden die ze hierin heeft opgedaan, blijven tot op de dag van vandaag waardevol. In de afgelopen drie jaar heeft DHL Parcel aanzienlijke groei doorgemaakt en Natasja ziet veel uitdagende kansen binnen deze groei. Ze plaatst haar team in het middelpunt en werkt samen met hen aan het verbeteren van de kwaliteit, zowel binnen Customer Service als bij de levering van pakketten aan zakelijke klanten en consumenten. Dit wordt gerealiseerd door middel van digitalisering en automatisering. Haar doel? Het laten groeien van talenten en groei in kwaliteit van DHL waardoor navragen voorkomen kunnen worden.”

Luister hier de podcast!

Over het Klantcontact Café
Het Klantcontact Café is een inspirerend media platform voor klantcontactprofessionals uit Nederland en België. Presentator Roelof Hemmen interviewt hierin interessante gasten uit de klantcontactsector met spraakmakende onderwerpen en actualiteiten.

Over Inspire, de organisator
Inspire is een gespecialiseerd uitzendbureau en (offshore) outsourcing specialist voor de office & klantcontactsector. Wij helpen organisaties met hun capaciteits- en prestatievraagstukken binnen hun klantcontactomgeving (van front- tot backoffice tot helpdesk) en het optimaliseren van klantcontactprocessen. De dienstverlening loopt uiteen van recruitment, uitzenden en opleiden van klantcontactpersoneel tot aan (offshore) outsourcing.

Wij wensen je veel luisterplezier!

Plaats een reactie