(Podcast) In gesprek met VGZ over zelfsturende teams: succesrijk of kansarm?

In deze podcast van het Klantcontact Café (opgenomen tijdens Open Varen op 23 juni jl.) gaat Roelof Hemmen in gesprek met Sohaïla Boumans – El Kaddouri, directeur Consumenten bij coöperatie VGZ. In deze functie is Sohaïla onder andere verantwoordelijk om VGZ te transformeren van een traditionele “control and command” naar een zelfsturende organisatie. Waar staat VGZ nu? Welke lessen zijn er geleerd? Wat zijn de belangrijkste voor- en nadelen van dit model en is het eigenlijk wel geschikt voor klantcontact organisaties? Je hoort het allemaal in deze podcast van het Klantcontact Café!

Je kunt de podcast hier beluisteren!

Over Sohaïla Boumans – El Kaddouri
Sohaïla (40 jaar) begon haar loopbaan bij Delta Lloyd als Accountmanager zakelijke markt om vervolgens bij Centraal Beheer Achmea aan de slag te gaan als Lead Digital Transformation. Hier was Sohaïla verantwoordelijk voor het vormgeven van de online sales en digitale toegankelijkheid van financiële diensten en verzekeringen. Sohaïla wordt gedreven door het bedenken en realiseren van slimme nieuwe ideeën en (digitale) duurzame oplossingen voor klanten. In 2019 kreeg Sohaila als Directeur Consumenten de kans en positie om de organisatie mee te helpen transformeren van een traditionele “control and command” naar een zelfsturende organisatie. Bij VGZ zijn het niet de managers, maar de mensen die het werk doen. Deze krijgen het mandaat en regelruimte om de missie van VGZ (“dé partner voor onze leden en hun naasten met persoonlijke oplossingen voor gezondheids- en zorgvragen”) waar te maken. In de visie van VGZ draagt zelforganisatie bij aan een inclusief, gezond en werk-gelukkig leven voor haar medewerkers.

Over het Klantcontact Café
Het Klantcontact Café is een inspirerend media platform voor klantcontact professionals uit Nederland en België. Na de succesvolle pilot van het Klantcontact Café als (online) talkshow, is het media platform nu uitgebreid met een podcast rubriek. Presentator Roelof Hemmen interviewt hierin interessante gasten uit de klantcontactsector met spraakmakende onderwerpen en actualiteiten.

Over Inspire, de organisator
Inspire is een gespecialiseerd uitzendbureau en sourcingspecialist in de klantcontactsector. Onze dienstverlening loopt uiteen van recruitment, uitzenden of detacheren van klantcontact personeel tot aan vakopleidingen en interim management.

Wij wensen je veel luisterplezier!